O czym pisać na blogu?

O czym pisać na bloguKilka dni temu rozmawiałam z właścicielką sklepu internetowego z produktami z Włoch. W trakcie rozmowy (a raczej zajęć) padło pytanie, czy na blogu firmowym może pisać o swoich podróżach do Włoch. O przygodach, które przeżywa w słonecznej Italii. Jak sądzisz, co jej odpowiedziałam?

O czym pisać na blogu firmowym, zawodowym?

Odpowiedź jest prostsza, niż możesz przypuszczać: o tym, o czym chcą czytać Twoi czytelnicy. Tylko o czym oni chcą czytać? I kim oni są?

Musisz mieć świadomość, dla jakich osób piszesz.

Bo nie oszukujmy się, nie piszemy dla wszystkich; piszemy dla specyficznej grupy odbiorców. A nawet – piszemy dla jednej osoby. Piszemy dla naszego Idealnego Czytelnika. Lub Idealnej Czytelniczki. 

Wrócę do sklepu z artykułami spożywczymi z Włoch. Kto po nie sięgnie? Czy przeciętny Kowalski, który zadowoli się chlebem z musztardą, jak mawiała kiedyś moja koleżanka? Nie sądzę. Raczej wyobrażam sobie, że ten mniej przeciętny Kowalski, który ceni sobie dobre jedzenie, a wręcz uwielbia włoską kuchnię. Intuicyjnie czuję, że może on (ona, ono) zwyczajnie w świecie kocha Włochy. Może wyjeżdża tam co jakiś czas, a będąc w Polsce, tęskni za klimatem i kuchnią tego kraju?

O czym ten mniej przeciętny Kowalski chciałby czytać? Czego w Internecie mógłby szukać? Przepisów, ale może równie chętnie poczytałby o Włoszech. Może zechce powspominać swoje podróże lub zacząć je planować? Domyślam się, że chętnie poczyta o włoskich przygodach właścicielki bloga.

Co może zrobić autorka bloga, by zyskać pewność?

Może zapytać. Bezpośrednio na blogu lub na swoim fanpage’u na Facebooku.

Zatem raz jeszcze: o czym pisać na blogu? Na blogu piszesz o tym, o czym chce czytać Twój Idealny Czytelnik. Proste, prawda?

Zapisz się na kurs pisania na blog.

Ciekawy artykuł? Podziel się.Facebooktwitterlinkedinby feather

11 odpowiedzi do “O czym pisać na blogu?”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *