O czym pisać na blogu?

O czym pisać na bloguKilka dni temu rozmawiałam z właścicielką sklepu internetowego z produktami z Włoch. W trakcie rozmowy (a raczej zajęć) padło pytanie, czy na blogu firmowym może pisać o swoich podróżach do Włoch. O przygodach, które przeżywa w słonecznej Italii. Jak sądzisz, co jej odpowiedziałam?

O czym pisać na blogu firmowym, zawodowym?

Odpowiedź jest prostsza, niż możesz przypuszczać: o tym, o czym chcą czytać Twoi czytelnicy. Tylko o czym oni chcą czytać? I kim oni są?

Musisz mieć świadomość, dla jakich osób piszesz.

Bo nie oszukujmy się, nie piszemy dla wszystkich; piszemy dla specyficznej grupy odbiorców. A nawet – piszemy dla jednej osoby. Piszemy dla naszego Idealnego Czytelnika. Lub Idealnej Czytelniczki. 

Wrócę do sklepu z artykułami spożywczymi z Włoch. Kto po nie sięgnie? Czy przeciętny Kowalski, który zadowoli się chlebem z musztardą, jak mawiała kiedyś moja koleżanka? Nie sądzę. Raczej wyobrażam sobie, że ten mniej przeciętny Kowalski, który ceni sobie dobre jedzenie, a wręcz uwielbia włoską kuchnię. Intuicyjnie czuję, że może on (ona, ono) zwyczajnie w świecie kocha Włochy. Może wyjeżdża tam co jakiś czas, a będąc w Polsce, tęskni za klimatem i kuchnią tego kraju?

O czym ten mniej przeciętny Kowalski chciałby czytać? Czego w Internecie mógłby szukać? Przepisów, ale może równie chętnie poczytałby o Włoszech. Może zechce powspominać swoje podróże lub zacząć je planować? Domyślam się, że chętnie poczyta o włoskich przygodach właścicielki bloga.

Co może zrobić autorka bloga, by zyskać pewność?

Może zapytać. Bezpośrednio na blogu lub na swoim fanpage’u na Facebooku.

Zatem raz jeszcze: o czym pisać na blogu? Na blogu piszesz o tym, o czym chce czytać Twój Idealny Czytelnik. Proste, prawda?

Zapisz się na kurs pisania na blog.

Doktor literaturoznawstwa, pisarka, trenerka kreatywnego pisania. Pi­sze, bo chce… Pracuje z osobami, które chcą pisać tak, by inni chcieli to czytać.
Ciekawy artykuł? Podziel się.Facebooktwittergoogle_pluslinkedinby feather

Czy chcesz otrzymać „Miniporadnik kreatywnego pisania”? Zapisz się na mój newsletter.

 

 



Bulk email software by FreshMail










Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *