Jakie znaczenie ma tytuł artykułu na blogu?

banner-916669_640

Czy wiesz, jakie znaczenie ma tytuł artykułu na blogu? Jeśli nie – albo jeśli nie jesteś pewna – przypomnij sobie ostatni raz, gdy zdecydowałaś się przeczytać wybrany artykuł. Przypomnij sobie sytuację, gdy przeglądałaś Facebook i zdecydowałaś się (zdecydowałeś się) odwiedzić czyjąś stronę, aby doczytać więcej. Pamiętasz, co sprawiło, że dokonałaś (dokonałeś) wyboru? Założę się, że był to tytuł wpisu oraz dwa, trzy zdania wprowadzenia.

Gdzieś, kiedyś przeczytałam, że tylko co piąta osoba czyta coś więcej niż tytuły, niedawno zaś spotkałam się ze stwierdzeniem, że nawet co ósma. Co więcej – decyzję o tym, czy czytamy czy nie, podejmujemy w ciągu kilku sekund. Często od tytułu zależy, czy zerkniemy dalej i zechcemy przeczytać więcej.

Tytuł powinien zaintrygować i przekonać potencjalnego czytelnika, że warto oddać się lekturze; co więcej – nagłówek odgrywa istotną rolę w pozycjonowaniu tekstu na stronie.

Podpowiem Ci dwie zasady. Po pierwsze, tytuł ma zapowiadać treść, stanowić streszczenie tekstu. Po drugie, idealnie byłoby zawrzeć w nim słowa kluczowe, czyli sformułowanie, które Twoi czytelnicy mogliby wpisać w przeglądarkę Google, szukając porady, informacji itp. Odbiorcy moich wpisów wpisują wyrażenia typu: „jak napisać powieść?”, „jak wydać książkę?”, „wydanie książki” czy „artykuł na blogu”. Tak mi podpowiada Google AdWords i opcja autouzupełnianie w przeglądarce.

Formułowanie tytułu artykułu na blog przypomina pisanie nagłówków ogłoszenia, dlatego zapraszam Cię do obejrzenia fragmentu szkolenia, które kiedyś prowadziłam w Białymstoku. O tytułach mówię od 9 minuty i 11 sekund.

Trwa nabór na kurs pisania na blog zawodowy. Będąc w jeszcze w walentynkowym nastroju, mam Ci coś do zaproponowania: osoby, które zapiszą się na kurs do końca lutego, otrzymają ode mnie bonus w postaci dodatkowej konsultacji w trakcie kursu i analizy 3 tekstów na istniejącym już blogu. Masz ochotę skorzystać? Napisz do mnie.

 

Doktor literaturoznawstwa, pisarka, trenerka kreatywnego pisania. Pi­sze, bo chce… Pracuje z osobami, które chcą pisać tak, by inni chcieli to czytać.
Ciekawy artykuł? Podziel się.Facebooktwittergoogle_pluslinkedinby feather

Czy chcesz otrzymać „Miniporadnik kreatywnego pisania”? Zapisz się na mój newsletter.

 

 



Bulk email software by FreshMail










Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *